Hello, here we are, I've got fully functionnal hazard lights, with no additionnal switch.
Although it's a bit more expensive than other ones such as
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not having to install a switch makes it all very easy and user friendly, even if it needs to get accustomed to have them flash exactly when you want.
I've installed only the WAM
Warning moto automatique (free.fr) (44 €) and used the no tool assembly kit also sold on the same website (9,5 €) although it's not vital (you can use any rapid assembly kit).
Richard, the inventor and maker of this solution, answered my questions by mail and over the phone, very kindly. After talking with him, I decided not to install the option which would enable the hazard light to blink on heavy braking, as he was not sure it would fit on our rear light because it combines daylight and brake light.
/!\ WHEN YOU ORDER THE KIT, TELL HIM IT'S FOR A G310 AND THAT YOU NEED SEPARATE WIRING FOR FRONT AND BACK /!\ Thus price may be different, mtrap will be able to update on that point.
You can see the different steps of the installation on videos I will upload on Youtube, but to put it simple, no need to watch them unless you're as scared as me when it comes to electricity. Actually, it's pretty easy.
First, locate the rear blinkers wires under the seat. Easy, there're symetric right and left and have rapid connectors.
You only need to cut one of the colored wires (green on the right side, purple on the left side (on my bike) to plug the WAM unit with the yellow wire.
Then, you'll have to plug the red wire on a + and the black wire to ground. I used the tail light wire to do so. Red on orange+white, and black on black+ white.
/!\ Actually you will also have to wire the WAM to the front blinkers through additional wires Richard will provide. Easy as well, except that you will have to connect on the blinkers wires directly. /!\
Just check everything is fine (the blinkers blink and the hazard lights work) before you tape or use the auto welding connector and heat it. Remove the ignition key between each step.
Check it works before heating the rapid assembly / weld retracting plastic part, and putting back some electrical tape around each individual wiring and then around the groups of wires.
You're done !
Pour les Français : c'est vraiment piece of cake ;-)
/!\ ATTENTION : il faut signaler à Richard (le vendeur) que c'est pour une G310 et que les clignos avant et arrière ne communiquent pas tous seuls ... Dans ce cas, il faut qu'il ajoute un câble de raccordement du WAM sur les clignos avant. /!\
A chaque fois, pensez à retirer la clé du contact entre 2 essais.
Le WAM se branche sur les clignos arrière. Facile à repérer : 2 fils avec un clip attache rapide, parfaitement symétriques, le long des flancs. J'ai débranché pour vérifier que c'était bien les clignos avant de couper les fils ;-)
Au cas où on doive changer les clignos ultérieurement (pour mettre des LED, ou suite à une casse), il faut juste veiller à couper les fils en amont de ces clips attache rapide, plutôt côté batterie et faisceau, donc.
Commencer par défaire les scotch pour bien séparer les 2 fils de chaque cligno. Couper le fil vert (cligno droit) et le fil mauve (cligno gauche), sans couper le fil noir et blanc.
Brancher un fil jaune du WAM sur le vert, puis l'autre sur le mauve.
Pour l'avant, c'est simple aussi, sauf qu'il n'y a pas assez de fil dispo en amont du connecteur rapide des clignos à l'arrivée du faisceau dans le phare. Le mieux est de se brancher directement sur les 2 clignos avant, après le connecteur rapide, donc. Ca obligera juste à recouper / reconnecter en cas de changement de clignos (du coup je n'ai pas utilisé les manchons à soudure intégrée, j'ai fait à l'ancienne avec du scotch électrique ...).
Pour tester que ça marche, l'idéal est de trouver une petite main pour mettre le fil rouge sur le plus (rouge) batterie, et le fil noir sur un écrou du chassis (pour faire masse), pendant que vous manipulez le bouton des clignos pour tester la mise en marche des warnings.
Si OK, chauffez les cosses du manchon thermo rétractable à soudure intégré avec un briquet, sur chacun des raccords des clignos.
Ensuite, prenez le fil du feu arrière (au-dessus ou derrière celui du cligno droit). Séparez les fils. Coupez le noir et préparez votre raccord avec le noir du WAM. Testez à nouveau avec le plus batterie que vous avez toujours les clignos et les warnings qui fonctionnent. Pareil pour le rouge pour finir.
Scotchez individuellement chaque fil coupé et relié au WAM, puis les fils du même groupe (cligno droit par exemple) ensemble.