BMW G310 R/GS Forum banner

2025 310GS Luźny tylny zacisk hamulcowy?

Tags
caliper
234 views 4 replies 4 participants last post by  JakeS  
#1 ·
Zauważyłem dzisiaj, że mój tylny zacisk hamulcowy był luźny na wsporniku / płycie montażowej, maksymalnie 1-2 mm ruchu bocznego.
Próbowałem szukać wszędzie sposobu na zatrzymanie ruchu bocznego, ale nie mogę znaleźć rozwiązania ani nawet informacji o tym, jak zacisk jest zamontowany do płyty (wygląda na jakiś system trzpieniowy?).
Jakieś sugestie dotyczące naprawy, zanim zapytam dealera?
 
#2 ·
Sama płyta powinna być bardzo mocno przyciśnięta do osi między podkładką osi nr 4 a wahaczem, więc płyta nie powinna się w ogóle poruszać. Zauważ, że elementy nr 10 między płytą a zaciskiem są gumowe i nie ma śrub ani nakrętek mocujących zacisk do płyty. Wierzę, że ruch zacisku względem płyty jest zamierzony; że zacisk lekko pływa, dzięki czemu niewielkie zmiany grubości tarczy i/lub wypaczenia nie powodują pulsowania hamulców. Właśnie sprawdziłem moją tylną płytę i zacisk; moja płyta w ogóle się nie porusza, ale mam niewielki ruch zacisku względem płyty. W zależności od tego, gdzie to mierzę, uzyskuje również 1-2 mm ruchu (przy 39 459 milach). Więc, dopóki twoje hamulce działają normalnie, myślę, że jest w porządku.

Uwaga: Elementy nr 10 są oferowane jako „Zestaw naprawczy, gumowa osłona”. W pewnym momencie guma ta staje się na tyle stara i zużyta, że zasługuje na wymianę.

Image
 
#5 ·
Zacisk jest/musi się ślizgać i przesuwać. Jest to układ z jednym tłokiem. Tłok naciska, co powoduje przesuwanie się zacisku, dzięki czemu klocki zbliżają się do siebie.

Gdyby był to zacisk stały/układ z dwoma tłokami, wtedy tak, zacisk nie powinien się poruszać.
Nigdy nie przyszło mi do głowy, że to jeden tłok, za bardzo przyzwyczaiłem się do pracy przy rowerach 🙄.
Dzięki za pomoc 👌.