BMW G310 R/GS Forum banner
41 - 57 of 273 Posts
Discussion starter · #41 ·
Hoi mensen, de 450GS is aangekondigd voor 2025 op de Europese markt - het prototype ziet eruit als een echte afgewerkte motor.
Op de Europese markt twijfel ik er niet aan dat hij de G310GS volledig zal vervangen, aangezien de concurrentie (nieuwe Royal Enfield Himalayan 450, Voge 525 DS, mogelijk een Kawasaki 500 Versys gebaseerd op de nieuwe naked Z500 ...) duidelijk te hoog is voor een 310 mono en de 2 motoren hetzelfde segment zouden delen.
Ik moet het oneens zijn: BMW zegt niet dat het de G310GS zal vervangen; het zegt: "Met de bijna productierijpe BMW Concept F 450 GS geeft BMW Motorrad een voorproefje van een BMW GS voor de A2-rijbewijsklasse en hoe een geheel nieuwe modelserie tussen de BMW G 310 en F 800/900 eruit zou kunnen zien." Ik heb hieronder een link geplaatst naar de persberichtpagina van de BMW F450GS en ik heb hun pdf van het persbericht hieronder toegevoegd. De persberichtpagina heeft ook 50 perskwaliteit foto's van de F450GS. Als je een account hebt bij de BMW PressClub, kun je ze daar downloaden. Als je zo'n account niet hebt, is het gemakkelijk om er een aan te maken of je kunt op de OneDrive-link "photo_package" hieronder klikken om het 534MB zip-bestand te downloaden dat BMW PressClub voor mij heeft geproduceerd toen ik ze downloadde.

De moto-net website die door @motardes04 is verstrekt, zegt interessant genoeg: "de F450GS, die - zeer - binnenkort in zijn dealers zal arriveren", maar ik heb nog niets van BMW gezien dat dat daadwerkelijk zegt. Dus, duimen dat ze een goede bron hebben voor het "binnenkort"-gedeelte van die bewering.

BMW PressClub F450GS Persbericht Web Pagina Link:

OneDrive Link naar het zip-bestand dat BMW PressClub voor mij heeft geproduceerd toen ik inlogde en alle 50 F450GS foto's selecteerde om te downloaden:
photo_package-21.11.2024_05_53.zip

Enkele van mijn favoriete BMW PressClub F450GS foto's...

Ervan uitgaande dat de man gemiddelde lengte/binnenbeenlengte heeft, suggereert deze foto dat de zithoogte van de F450GS behoorlijk hoog zal zijn.
Ik herinner me echter dat de projectmanager zei dat een van de productieveranderingen waarschijnlijk een lagere zitting zal zijn (of een optie voor een lage zitting?).
Image

Ervan uitgaande dat de vrouw gemiddelde lengte/binnenbeenlengte heeft, suggereert deze foto dat de hoogte beheersbaar zal zijn.
Image

In deze kan ik de motor horen zeggen: "Dat is niet te steil; laten we ervoor gaan." 😋
Image

Attachments

Ik moet het oneens zijn: BMW zegt niet dat het de G310GS zal vervangen; het zegt: "Met de bijna productierijpe BMW Concept F 450 GS geeft BMW Motorrad een voorproefje van een BMW GS voor de A2-rijbewijsklasse en hoe een geheel nieuwe modelserie tussen de BMW G 310 en F 800/900 eruit zou kunnen zien." Ik heb hieronder een link naar de webpagina van het persbericht van de BMW F450GS geplaatst en hieronder hun pdf van het persbericht bijgevoegd. De persberichtpagina heeft ook 50 perskwaliteit foto's van de F450GS. Als je een account hebt bij de BMW PressClub, kun je ze daar downloaden. Als je zo'n account niet hebt, is het gemakkelijk om er een aan te maken of je kunt op de "photo_package" OneDrive-link hieronder klikken om het 534MB zip-bestand te downloaden dat BMW PressClub voor mij heeft geproduceerd toen ik ze downloadde.

De moto-net website aangeboden door @motardes04 zegt interessant genoeg: "de F450GS, die - zeer - binnenkort in zijn dealers zal arriveren", maar ik heb nog niets van BMW gezien dat dat daadwerkelijk zegt. Dus, duimen dat ze een goede bron hebben voor het "binnenkort"-gedeelte van die bewering.

BMW PressClub F450GS Persbericht Webpagina Link:

OneDrive Link naar het zip-bestand dat BMW PressClub voor mij heeft geproduceerd toen ik inlogde en alle 50 F450GS foto's selecteerde om te downloaden:
photo_package-21.11.2024_05_53.zip

Een paar van mijn favoriete BMW PressClub F450GS foto's...

Ervan uitgaande dat de man gemiddelde lengte/binnenbeenlengte heeft, suggereert deze foto dat de zithoogte van de F450GS behoorlijk hoog zal zijn.
Ik herinner me echter dat de projectmanager zei dat een van de productieveranderingen waarschijnlijk een lagere zitting zal zijn (of een optie voor een lage zitting?).
View attachment 21081

Ervan uitgaande dat de vrouw gemiddelde lengte/binnenbeenlengte heeft, suggereert deze foto dat de hoogte beheersbaar zal zijn.
View attachment 21083

In deze kan ik de motor horen zeggen: "Dat is niet te steil; laten we ervoor gaan." 😋
View attachment 21082
Als de zitting smal is, kan de hoogte tot op zekere hoogte worden verzacht. Ik ben het eens met je beoordeling op basis van wat deze foto's laten zien. Mijn eigen G310GS is 35" vanwege RR-kit en seat concepts hoge zitting en het is geen probleem voor mij op 5'9". Deze zitting ziet er smaller uit.

Dat is een goede observatie over de smalheid en dat is goede info over je hoge zadel. Ik heb overwogen een Seat Concepts hoog zadel te nemen om mijn knieën wat meer ruimte te geven. Wat is je binnenbeenlengte?
Ik heb het gevoel dat we deze conversatie al eerder hebben gehad :). Mijn binnenbeenlengte is 31" (ik draag meestal 31/32 lengte op mijn jeans, maar af en toe werkt een 30 ook, dus ik zit precies in dat bereik). Zoals ik in het verleden al heb gezegd, is het een van mijn favoriete mods. Het heeft de motorfiets echt voor mij getransformeerd en het algehele comfort van de cockpit verbeterd op een toch al comfortabele motorfiets. Ik merk echt hoe goed de GS bij me past (met fatbar en stuurverhogers ook) als ik van mijn Ducati Scrambler afstap en op deze motorfiets stap.

Discussion starter · #45 ·
Ik heb het gevoel dat we dit gesprek al eerder hebben gehad :).
Ik heb het gecontroleerd; minstens twee keer eerder. Het zal niet meer gebeuren; Ik heb net mijn bestelling geplaatst. Ik zou het al voor Baja hebben gedaan, maar ze konden niet op tijd leveren. Verdorie, tegen de tijd dat de 450GS beschikbaar komt, is mijn 310GS misschien wel zo perfect dat ik niet overstap, maar dan wil ik wel een reservefiets.

Ik heb het gecontroleerd; minstens twee keer eerder. Het zal niet meer gebeuren; Ik heb net mijn bestelling geplaatst. Ik zou het al voor Baja gedaan hebben, maar ze konden niet op tijd leveren. Verdorie, tegen de tijd dat de 450GS beschikbaar komt, is mijn 310GS misschien wel zo perfect dat ik niet meer overstap, maar dan wil ik wel een reservefiets.
Geen zorgen! Ik denk dat het met de stroom nieuwe motoren die eraan komen, het beste is om nog even te wachten om te zien welke het beste presteert en het meest betrouwbaar is. De 310GS zal naar mijn inschatting nog minstens twee jaar in actie komen. Dan zal het moeilijk zijn om afscheid te nemen.

Eindelijk lijken de eenhoornfietsen te komen. Ik zou graag een premium prijs betalen om een fiets van minder dan 400 lb, 44 -48 pk, met verbeterde vering en spaakwielen te krijgen. De 390 Adventure R ziet er geweldig uit, maar als Aprilla een Tuareg 457 levert, staat mijn naam er misschien op. Ik zal de 310 houden en kijken of het zinvol is om hem te exporteren naar Duitsland, waar ik een huis heb en graag een TET-fiets zou willen hebben. Zo enthousiast....

Dat gezegd hebbende, kan het zinvol zijn om een jaar of twee te wachten tot het oordeel is geveld over welke fiets de beste is en welke problemen in de eerste jaars edities moeten worden opgelost.
Ik ben helemaal weg van die 457 en dit jaar heeft veel potentieel laten zien dat zeer binnenkort komt. Ik ben van plan om de **** uit mijn 310 te rijden en waarschijnlijk de winnaar van de aankondigingen van dit jaar te pakken als de gebruikte exemplaren opduiken en we een paar reviews zien met echte kilometers erop.

Discussion starter · #53 ·
Gaat niemand anders het voor de hand liggende zeggen? Dat is een lelijke motorfiets.:sick: Ik houd de kleine 310.
Gezien de foto die je hebt gebruikt, reageer je waarschijnlijk op de koplamp; die krijgt veel kritiek op de 1300GS, maar de asymmetrische 1250 koplamp kreeg ook veel kritiek toen hij uitkwam. Ik moet toegeven dat ik, gezien het feit dat ze de 310 koplamp op de F900GS hebben gezet, erg verrast was dat ze de 1300GS koplamp op de 450 hebben gezet.

In ieder geval, schoonheid zit in het oog van de toeschouwer en deze toeschouwer vindt de 450GS er goed uitzien; ik zie veel overeenkomsten met de 310...

Image

Image

Gegeven de foto die je hebt gebruikt, reageer je waarschijnlijk op de koplamp; die krijgt veel kritiek op de 1300GS, maar dat gold ook voor de asymmetrische 1250-koplamp toen deze uitkwam. Ik moet toegeven dat ik, gezien het feit dat ze de 310-koplamp op de F900GS hebben gezet, erg verrast was dat ze de 1300GS-koplamp op de 450 hebben gezet.

In ieder geval, schoonheid zit in het oog van de toeschouwer en deze toeschouwer vindt de 450GS er goed uitzien; ik zie veel overeenkomsten met de 310...

View attachment 21112
View attachment 21113
Ik vind het er geweldig uitzien. Eens over de koplamp. Ik geef de voorkeur aan iets dat lijkt op wat ze doen op de nieuwe KTM 390 Adventure R. Maar verder ben ik dol op het uiterlijk van deze kleine BMW.

Qua prijs gok ik dat de nieuwe F450GS in de Europese Unie voor iets van 9.000 € verkocht zal worden, om niet te concurreren met haar zussen (F800GS: vanaf 11.000 €, G310GS: 6.700 €). Dat is slechts mijn gok, als BMW Motorrad minder zou vragen, zou ik blij zijn!

Discussion starter · #60 ·
Qua prijs gok ik dat de nieuwe F450GS in de Europese Unie verkocht zal worden voor iets van 9.000 €, om concurrentie met haar zussen te vermijden (F800GS: vanaf 11.000 €, G310GS: 6.700 €). Dat is slechts mijn gok, als BMW Motorrad minder zou vragen, zou ik blij zijn!
Ik denk dat je gelijk hebt. In het persbericht van BMW staat: "Met de bijna productierijpe BMW Concept F 450 GS geeft BMW Motorrad een voorproefje van een BMW GS voor de A2-rijbewijsklasse en hoe een geheel nieuwe modelserie tussen de BMW G 310 en F 800/900 eruit zou kunnen zien." Gezien dat, zou de prijs tussen de 310 en 800/900 prijzen moeten liggen, anders zou het de ladder die BMW wil beklimmen, op zijn kop zetten.

P.S. Wat betreft de timing, ik kwam deze video tegen van de BMW Moto Club France die "date de sortie : 2025" laat zien; mijn lokale dealer denkt dat Europa hem in 2025 krijgt en de VS in 2026.

41 - 57 of 273 Posts