BMW G310 R/GS Forum banner

Ik heb een probleem met de motor van mijn G310R. Help me alsjeblieft.

47K views 44 replies 22 participants last post by  JerryG  
#1 ·
Hallo, ik ben Best uit Thailand.
Ik heb vorige week een G310R gekregen en vandaag begin ik ermee te rijden, maar ik heb een probleem met het scherm ontdekt.
Het algemene waarschuwingslampje en het symbool voor de motorelektronica verschijnen (niet knipperend) nadat ik ongeveer 11 km heb gereden.
Ik stop mijn rit om te controleren of het na een moment verdwijnt.
Ik rijd verder, het verschijnt weer.
En soms verschijnt ook het ABS-lampje.
Maar er doen zich geen motorproblemen voor, ik rijd nog steeds 100 km.

Iemand dit al eerder gezien?

Attachments

#42 ·
Wat BAS310 zei. Breng dat ding terug naar de dealer. Als het slechts een softwarefout is, zal het waarschijnlijk snel worden opgelost. Als het iets serieuzers is, wil je het mogelijk niet erger maken.
Ik weet niet zeker waarom mensen zeggen dat je terug moet gaan naar de dealer? Ik denk dat ze dat zouden doen voordat ze een probleem plaatsen, toch?

#5 ·
Klinkt als een verplichte trip naar de dealer. Ik zou geen van dit soort problemen langer dan een paar dagen laten voortduren zonder dat de dealer erbij betrokken is. De garantie is er voor dit soort problemen en het klinkt eerlijk gezegd als een elektronisch defect van een of andere soort (EMS, instrumentenpaneel, ECM) enz. Wacht niet tot er een groot probleem ontstaat om het naar een dealer te brengen, anders kunnen ze de mening hebben dat nalatigheid een rol heeft gespeeld bij het defect.

#6 ·
Uit de handleiding...

Motor in noodloop z

(Algemene waarschuwingslamp brandt geel. Het motorsymbool verschijnt op het display.)

Ongewoon gedrag wanneer de motor in noodloop staat
Ongevalgevaar
Pas de rijstijl aan: vermijd snel accelereren en inhaalmanoeuvres.

Mogelijke oorzaak:
De motorregeleenheid heeft een storing geconstateerd die de motorprestaties of de gasrespons beĂŻnvloedt. De motor draait in de noodloop. In uitzonderlijke gevallen stopt de motor en kan deze niet meer worden gestart.
Laat de storing zo snel mogelijk verhelpen bij een erkende servicefaciliteit, bij voorkeur een erkende BMW Motorrad Retailer.
Het is mogelijk om verder te rijden, maar de motorprestaties en het toerentalbereik kunnen verminderd zijn en niet normaal functioneren.

#8 ·
Hallo, ik ben Best uit Thailand
Ik heb vorige week een G310R gekregen en vandaag ben ik ermee gaan rijden, maar ik heb een probleem met het scherm.
Het algemene waarschuwingslampje en het symbool van de motorelektronica verschijnen (niet knipperend) nadat ik ongeveer 11 km heb gereden.
Ik stop mijn rit om te controleren of het even verdwijnt.
Ik rijd verder, het verschijnt weer.
En soms verschijnt ook het ABS-lampje.
Maar er doen zich geen motorproblemen voor, ik rijd nog steeds 100 km.

Iemand dit al eerder gezien?
Je kunt deze problemen krijgen als de batterijverbindingen niet vastzitten.

#11 ·
Hallo Best, blij dat je het probleem hebt opgelost.
Als ik het echter goed begrijp, heb je het zelf gecontroleerd en opgelost.
Ik zou je ten zeerste aanraden om toch de dealer te bezoeken waar je de motor hebt gekocht.
Moderne motoren zijn niet alleen gevoelig voor elektronica, maar ook moderne dealers hebben vreemde ideeën over garanties en reparaties. Ik zou hem toch terugbrengen en ze in ieder geval informeren (dealers/of BMW rechtstreeks per e-mail), voor het geval het nog eens gebeurt. Ik ben er zeker van dat je niets wilt betalen (en dat zou je zeker niet moeten doen) als er iets defect is door fabricage of montage.
Ik hoop dat dit de laatste pech is met je motor, in ieder geval voor een lange tijd. Veel plezier!

#13 ·
Bedankt voor alle suggesties.
Gisteren vond ik een nieuw probleem. OMG!!!
Het motortoerental is hoog, zelfs in neutraal, 1e en 2e versnelling. (3000-4000 tpm)
Maar in de 4e-6e versnelling is het normaal.
's Ochtends is het normaal, maar nadat ik er ongeveer 10 km mee heb gereden, als ik terugschakel naar de 1e versnelling, is het motortoerental nog steeds 3500 (als een gevulde gasklep, maar dat heb ik niet gedaan).
En in de 1e-2e versnelling kan de motorfiets rijden zonder gas te geven (omdat de motor 3500 tpm draait).
Ik heb de gaskabel gecontroleerd, de kabelboom is normaal.
Ik denk dat het over het inlaatluchtsysteem gaat (O2-sensor, lekkage van de inlaatslang).
Ik zal het deze week naar de dealer brengen (T^T)

#16 ·
Bedankt voor alle suggesties.
Gisteren vond ik een nieuw probleem. OMG!!!
Het motortoerental is hoog, zelfs in neutraal, 1e en 2e versnelling. (3000-4000 tpm)
Maar in de 4e-6e versnelling is het normaal.
's Ochtends is het normaal, maar nadat ik er ongeveer 10 km mee heb gereden. Als ik terugschakel naar de 1e versnelling, is het motortoerental nog steeds 3500 (als een gevulde gasklep, maar ik heb het niet gedaan)
En in de 1e-2e versnelling kan de motorfiets rijden zonder gas te geven (omdat de motor 3500 tpm is)
Ik controleer de gaskabel, de kabelboom is normaal.
Ik denk dat het over het inlaatluchtsysteem gaat (O2-sensor, lekkage van de inlaatslang)
Ik zal het deze week naar de dealer brengen (T^T)
Zeg je dat de motor stationair draait op 3-4k tpm?

#22 · (Edited)
Update!!!
Vandaag breng ik mijn G310R naar de dealer.
Ze vonden een losse schroef en maakten een fout in de werking van het gasklephuis.
Dus het inlaatluchtvolume is fout en het stationaire toerental is hoog.

1. Probleem oplossen --> bout toevoegen om deze schroef te vergrendelen en schroefdraadborgmiddel toevoegen, serviceman bevestigt mij dat dit niet meer kan gebeuren.
2. Waarom is deze schroef losgeraakt? --> omdat de schroefdraadborgmiddel smelt door de hoge motortemperatuur en deze schroef losraakt
3. Hoeveel gevallen zijn er zoals deze? --> Meer dan 3 gevallen in andere filialen.
3. Hoe zit het met het tegenmaatregelenplan van de dealer, de Thaise dealer heeft een vergadering over het terugroepen van alle klanten om de borgbout toe te voegen. (Alleen plan).
Ik denk dat ze het kunnen doen omdat Thailand dit model sinds augustus 2017 verkoopt. Er zijn niet veel klanten.

#43 ·
Update!!!
Vandaag breng ik mijn G310R naar de dealer.
Ze vonden een losse schroef en maakten een fout in de behuizing van het gasklephuis.
Dus het inlaatluchtvolume is fout en het stationaire toerental is hoog.

1. Probleem oplossen --> bout toevoegen om deze schroef te vergrendelen en schroefdraadborgmiddel toevoegen, serviceman bevestigt mij dat dit niet meer kan gebeuren.
2. Waarom is deze schroef losgeraakt? --> omdat de schroefdraadborgmiddel smelt van de motor met hoge temperatuur. en deze schroef losmaken
3. Hoeveel gevallen zijn er zoals deze? --> Meer dan 3 gevallen bij andere filialen.
3. Hoe zit het met het tegenmaatregelenplan van de dealer, de Thaise dealer heeft een vergadering over het terugroepen van alle klanten om het vergrendelingsboutplan toe te voegen. (Alleen plan).
Ik denk dat ze het kunnen doen omdat Thailand dit model sinds augustus 2017 verkoopt. Er zijn niet veel klanten.
Hoi, weet je waar deze schroef zich bevindt?? kan het zelf buiten de dealer worden opgelost? Ik verlies de garantie.

#30 ·
Hoog stationair toerental opgelost

Heb mijn 310GS terug van de werkplaats, met zijn eerste 1000k service en het probleem van het hoge stationaire toerental opgelost dankzij deze thread. "Stationairschroef los gevonden, borgmoer gemonteerd om verdere beweging te voorkomen"

Ik kon de thread van bestjita uitprinten en aan de monteur geven. De motor bromde de hele weg naar huis, de motor was veel minder luidruchtig en reed mooi in. Bedankt bestjita en tonnetje

#31 ·
Heb mijn 310GS terug van de werkplaats, met zijn eerste 1000k service en het hoge stationair toerental probleem opgelost dankzij deze thread. "Stationairschroef los gevonden, borgmoer gemonteerd om verdere beweging te voorkomen"

Ik kon de thread van bestjita uitprinten en aan de monteur geven. De motor zoemde de hele weg naar huis, de motor was veel minder luidruchtig en draaide mooi in. Bedankt bestjita en tonnetje
Zou dat ook het probleem met de koude start kunnen veroorzaken?

#37 ·
Dit is me nu twee keer overkomen in een week (op beide lange ritten die ik heb gemaakt). Accukabels zitten vast. Beide keren blijven de indicatielampjes uit wanneer de motorfiets wordt uit- en weer aangezet.

Ik ben direct nadat de lampjes de eerste keer aangingen langs de dealer gegaan. Toen ze de motorfiets aanzetten, waren er geen waarschuwingslampjes en geen geschiedenis van een motorstoring, alleen de ABS-storing. Ze waren er niet van overtuigd dat ik daadwerkelijk een waarschuwingslampje had gezien, dus stuurde ik ze deze foto in een e-mail. Ik zal updaten met hun reactie.

Attachments